Лист ТелПУ від 30.09.2016 р. № 2000 щодо проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік»

30.09.2016







від 30.09.2016 № 2000

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань бюджету

Павелку А. В.


Голові Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку

Данченку О.І.


Голові Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики

Южаніній Н.П.


Щодо підвищення рентної

плати за користування РЧР


Асоціація «Телекомунікаційна палата України» звертається до Вас з приводу проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» (реєстр. № 5000 від 15.09.2016).

Законопроектом пропонується збільшити майже у два рази у порівнянні з 2016 роком (2 106 949,8 тис. грн) дохідну частину загального фонду Державного бюджету України на 2017 рік (4 119 904 тис. грн) за рахунок внесків з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – РЧР).

Наголошуємо, що вказані показники дохідної частини бюджету зводяться до нульової реалістичності виконання, оскільки їх не можливо буде досягнути.

Розуміючи, що запропоновані показники по дохідній частині Державного бюджету України базуються лише на упередженому прогнозі щодо прийняття Закону про внесення змін до Податкового кодексу України, яким буде підвищено рентні ставки за користування РЧР, повідомляємо наступне.

Такий законопроект (реєстр. № 5132) зареєстрований у Верховній Раді України, яким передбачається підвищення ставок майже у 489 разів для окремих компаній і таким чином саме для них держава створює неконкурентні умови.

Звертаємо увагу, що вказані пропозиції при їх прийнятті встановлять дискримінаційні ставки до окремих платників рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, що змусить цих платників відмовитись від ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, що в свою чергу призведе до невиконання дохідної частини загального фонду Державного бюджету України в частині надходжень рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, припинення надання послуг, що надаються з використанням вказаного радіочастотного ресурсу, а отже – зменшення надходжень до Державного бюджету України у вигляді сплати податків від вартості вказаних послуг.

Спроби збільшення надходжень у бюджет за рахунок щорічного підвищення рентної ставки не забезпечать ефективну динаміку зростання дохідної частини бюджету, а лише навпаки призведуть до зворотної дії – недоотримання Державним бюджетом коштів на рівні навіть 2016 року, не кажучи вже про заплановані на 2017 рік.

Підвищення рентних ставок – це реальний крок до банкрутства менших компаній галузі, які вже зараз працюють на межі своєї рентабельності, а для великих - повна втрата конкурентноспроможності та дохідності.

Вже не перший рік суб’єкти ринку пропонують запровадити прозорий механізм розрахунку та справедливий підхід до сплати рентної плати за користування РЧР у вигляді затвердження Методики розрахунку такої рентної плати. Проте, й досі Методику не затверджено.

Зазначаємо, що політика стимулювання розвитку перспективних технологій не має нічого спільного зі спробою примусово звільнити частоти для проведення тендера, шляхом підвищення рентних платежів для окремих операторів.

Підсумовуючи, можна чітко вказати, що підвищення ставок не призведе до очікуваного результату - наповнення бюджету у 2017 році, а лише призведе до недоотримання інших пов’язаних платежів, податків і зборів (наприклад, за видачу дозволів, сплату єдиного соціального внеску та інші) і, як наслідок, зменшення ВВП країни.

Враховуючи вищевикладене, просимо не допустити прийняття проекту Закону «Про Державний бюджет України на 2017 рік» (реєстр. № 5000 від 15.09.2016) з передбаченою дохідною частиною в розмірі 4 119 904 тис. грн (код 13060000) за рахунок внесків з рентної плати за користування РЧР, а залишити її на рівні 2016 року, а саме 2 106 949,8 тис. грн.



З повагою



Голова Ради Асоціації

«Телекомунікаційна палата України» Т. В. Попова