THEMATIC TV CHANNELS IN UKRAINE: UP&UP

10.08.2016

Більшість з нас часто скаржиться на те, що має у своєму розпорядженні безліч телеканалів, а дивитися нема чого. Але це не зовсім так. Взяти хоча б нішеві телеканали, розраховані на смаки навіть найвимогливішого глядача. Останнім часом вони все більш заповнюють телевізійний ефір.

Варто відзначити, що піонером українського нішевого телебачення став музичний телеканал «O-TV». Ще в 1998 році він вперше почав трансляцію на території Києва та області. Сьогодні зона його мовлення розповсюджується практично на всю територію України та за її межі. Телеканал досі користується популярністю, особливо серед молоді. Його приклад наслідували й інші спеціалізовані програми: для любителів природи, спортсменів, меломанів, домогосподарок і, звичайно ж, дітей.

Сьогодні в українському ефірі налічується 78 тематичних телеканалів, з них: 18 - інформаційні; 13 – пізнавальні; 10 – розважальні; 8 - кінопокази;
7 - музичні
канали; 5 - релігійні; 5 для жіночої аудиторії; 5 дитячих та 5 спортивних телеканалів, а також 2 телемагазини.

Один з головних факторів, що позитивно впливає на розвиток нішевого телебачення, є заборона на трансляцію каналів Російської Федерації: наразі дозволена трансляція тринадцяти російських каналів, а обмежено доступ до шістдесяти дев’яти, більшість з яких - тематичні.

В чому ж відмінність між нішевими та популярними каналами?

По-перше, нішеві телеканали протягом всього дня транслюють програми, присвяченій одній тематиці. Тому вони легко знаходять прихильників, які готові платить за контент, котрий їх цікавить. Чого не скажеш про традиційні канали, аудиторія яких більш нестабільна.

По-друге, спеціалізовані канали відвойовують у загальнонаціональних не тільки глядачів, а й рекламодавців. Нішеві телеканали - цінна знахідка для рекламодавців, які зосереджені на певному колі потенційних клієнтів. Тому адресність реклами на нішевих каналах помітно вища.

По-третє, нішеві телеканали - чи не єдиний шанс зупинити активний відтік телеглядачів до Інтернету. При правильному підході власники тематичних каналів можуть повернути цільову аудиторію до «блакитних екранів», якщо ті знайдуть свою «нішу».

Та за таких очевидних переваг нішевих каналів чому в Україні не спостерігається їх зростання? Що ж гальмує процес?

На ці питання спробують відповісти провідні вітчизняні та зарубіжні телеком і медіа-експерти 21 вересня в рамках Конференції «Pay TV: UP & UP» під час KIEV MEDIA WEEK 2016. Запрошуємо всіх бажаючих долучитися до обговорень! Буде цікаво, динамічно і корисно!

РЕЄСТРАЦІЯ